Старомізунський ліцей ім.Василя Верховинця
Меню сайту
...
Директор ліцею Сова Ольга Володимирівна
Реєстрація в ЗЗСО
Електронна реєстрація в заклади загальної середньої освіти
Годинник
ВШО
Всеукраїнська школа онлайн
УЦОЯО
Український центр оцінювання якості освіти
ЗНО
ЗНО
"Гаряча" лінія
Національна дитяча «гаряча» лінія
ОІППО
ОІППО
БПД
Безоплатна правова допомога
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Головна » Файли » Методичні декади

Методична декада
12.11.2020, 13:58

   З 19.10.2020 року по 29.10.2020 року у ліцеї проходила методична декада  «Дистанційне навчання в умовах карантину. Плюси і мінуси організації дистанційного навчання в умовах роботи ліцею»

         Мета декади – формування професійної, методичної та психологічної готовності вчителя до впровадження дистанційного навчання в умовах карантину в ліцеї.

Дистанційне навчання – новий освітній досвід, що з'явився в Україні зовсім недавно, але вже встиг отримати своє місце в педагогічному середовищі. Необхідність у такому методі навчання обумовлена ​​різними факторами, серед яких можна назвати потребу в інтерактивній взаємодії учнів і вчителів в процесі навчання, особливо в період карантину

Вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — надважливі навички 21 століття. Зараз перед кожним вчителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання

На першому  занятті, яке було проведено в період методичної декади: «Як організувати навчання з використанням онлайн технологій?» Мирослава Ярославівна детально розписала технології організації дистанційного навчання. Під час обговорення теми вчителями було зроблено висновок, що вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто.

На другому занятті, вчителі ознайомлювались з організацією дистанційного навчання на Платформі ZOOM і GoogleMeet. ZOOM і GoogleMeet — сервіси для проведення відео-конференцій та онлайн-зустрічей. Для цього потрібно створити обліковий запис. Безкоштовна версія програми дозволяє проводити відеоконференцію тривалістю 40 хвилин, однак на період пандемії сервіс зняв це обмеження. Zoom підходить для індивідуальних та групових занять. Мирослава Ярославівна наголосила, що заняття можна запланувати заздалегідь, а також зробити посилання для постійних зустрічей у певний час. На платформі ZOOM можна демонструвати учням презентації, відеоролики та інші матеріали. Крім того, є можливість легко й швидко перемикатися з демонстрації екрана на інтерактивну дошку. Вчителі, поділились досвідом використання Платформи ZOOM у своїй роботі.

Цікавим, змістовним, відбулось заняття з ознайомленням і роботою на платформі CLASSROOM. На цьому занятті  вчителі мали можливість навчитись і практикувати роботу на платформі Classroom. Мирослава Ярославівна розповіла про особливості роботи на платформі, показала, як створюється обліковий запис у Google, як  вчителям входити  у систему та створювати свій «Клас», де кожен вчитель-предметник  публікує навчальні матеріали, дає завдання учням та спілкується з ними. Отже, вчитель розташовує уроки в «Класі» у чіткій послідовності, а учні можуть і коментувати ці уроки, і бачити всі потрібні посилання та свої оцінки. Усе це на одній платформі, що ефективніше, ніж спілкування у Viber-групах.

26.10.2020 році відбулась зустріч за круглим столом, де розглядалось питання «Плюси і мінуси організації дистанційного навчання в умовах роботи ліцею». На даному заході були  присутніми 30 вчителів. Для проведення підсумків методичної декади у класі «Вчителі ліцею» було запропоновано опитування  про переваги і недоліки дистанційного навчання  під час карантину.  Тільки 20 вчителів взяли участь в обговоренні, відповіли на питання і надіслали файли з відповідями на клас Classroom. З відправлених відповідей, можна було судити про вміння працювати на даній платформі, відслідковувати роботу з відправкою файлів.

Аналізуючи відповіді вчителів можна зробити висновки про переваги дистанційного навчання:

  • Можливість навчатися у будь-який час
  • Можливість навчатися в будь-якому місці
  • Можливість навчатися у своєму темпі. 

Разом з тим, дистанційне навчання не позбавлене і ряду недоліків:

  • Необхідна сильна мотивація, щоб учні хотіли самостійно вчитися 
  • Нестача практичних вмінь та навиків. 
  • Відсутність живого спілкування
  • Можливість батьківського контролю над знаннями учнів.

Недостатній контроль над засвоєнням учнями одержуваних знань

Цей навчальний захід, на якому  педагоги ліцею в процесі групової взаємодії отримали нові знання про дистанційне навчання, був дуже актуальним. Учасники використовували особистий досвід і професійні знання та вміння. Вони ділилися ними з колегами. Така співпраця сприяла професійному розвитку педагогічних працівників ліцею. Ця зустріч була дослідницькою, пізнавальною, актуальною.

Ми  прекрасно розуміємо, що в учнів різні умови і технічні можливості, які впливають на загальний результат навчання, що зараз технології збільшують соціальний розрив, але технології здатні і повинні робити якраз навпаки — забезпечити рівний доступ до якісної освіти, зробити навчання персоналізованим, дати глибше розуміння, як навчається кожен учень.

Підвівши підсумок роботи дистанційного навчання в період карантину, можна стверджувати, що робота в таких умовах вимагає великої і нетрадиційної підготовки. Але перехід на онлайн-навчання відбудеться ефективно тільки тоді, коли держава створюватиме умови для навчання з використанням ІТ-технологій, вкладе кошти в професійний розвиток вчителів, забезпечить учнів і вчителів всім необхідним для онлайн-навчання.

Стало чітко зрозуміло, що онлайн-навчання відіграватиме дедалі більшу роль в освіті майбутнього, а змішане навчання — поєднання онлайн- та офлайн-формату — стане нормою для школи. Технології дистанційного навчання будуть використовуватись в школах щоразу більше.

Методична декада показала, що саме використання сучасних методів та прийомів роботи з цифровими носіями інформації допомагає раціонально використовувати час, енергію вчителя та учнів. Бути на одній хвилі із сучасним світом – це вимога сьогодення, тому перед нами  основне завдання – оволодівати інноваційними освітніми технологіями дистанційного навчання, активно їх використовувати в роботі

Висновки і пропозиції:

  • Сприяти використанню сучасних методів та прийомів роботи з цифровими носіями інформації, активізувати творчу діяльність вчителів, організовувати неперервну фахову професійну підготовку, підвищувати персональну відповідальність педагогів за результати навчання й виховання дітей.
  • У повсякденній роботі вчителям освоювати інноваційні освітні технології дистанційного навчання, активно їх використовувати та поширювати серед колег по роботі.
  • Практикувати і надалі проведення методичних декад, які підвищують професійну майстерність педагогічних працівників, розкривають практичні можливості використання інтерактивних технологій та методик, допомагають зробити освітній процес цікавим, різноманітним, ефективним і демократичним.
Категорія: Методичні декади | Додав: мізунь
Переглядів: 300 | Завантажень: 0
Пошук
...
Дистанційне навчання
...
Ми у Фейсбук
...
Ми у YouTube
ВОМС
ВОМС Вигодської селищної ради
ВОМС
ВОМС Вигодської селищної ради
STOP булінг
STOP Булінг
...
ІФОЦППСР
osvita.ua
Освіта.юа
МОН України
Міністерство освіти і науки України
...
Електронні версії підручників
...
Старий Мізунь 
...
Українське ділове мовлення. Календар свят
Калькулятор
Вхід на сайт