Старомізунський ліцей ім.Василя Верховинця
Меню сайту
...
Директор ліцею Сова Ольга Володимирівна
Реєстрація в ЗЗСО
Електронна реєстрація в заклади загальної середньої освіти
Годинник
ВШО
Всеукраїнська школа онлайн
УЦОЯО
Український центр оцінювання якості освіти
ЗНО
ЗНО
"Гаряча" лінія
Національна дитяча «гаряча» лінія
ОІППО
ОІППО
БПД
Безоплатна правова допомога
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Головна » Файли » Методичні декади

Методична декада «Використання інноваційних методів навчання для формування компетентностей школяра»
11.03.2019, 14:35

З 22.02.2019 року по 06.03.2019 року у нашій школі проходила методична декада

"Використання інноваційних методів навчання для формування компетентностей школяра"

Проведенню декади передувала певна робота. На засіданні науково-методичної ради був розроблений план проведення декади, визначені відповідальні за проведення відповідних заходів. Також були проведені методичні консультації для організації запланованих заходів, дано методичні рекомендації для успішного проведення відкритих уроків.

   Метою декади – підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, пропаганди ефективного педагогічного досвіду, розкриття практичних можливостей використання інтерактивних технологій та методик, які допомагають зробити навчально-виховний процес цікавим, різноманітним, ефективним і демократичним, висвітлення кращих надбань педагогічного колективу.

     Декада методичної роботи проводилася у відповідності до затвердженого плану проведення заходів у її рамках.

     Впродовж проведення декади методичної роботи у школі панувала атмосфера піднесеності, зацікавленості, відповідальності, підвищеної активності та дружелюбності.

    Під час проведення відкритих уроків усі вчителі продемонстрували глибокі знання матеріалу з навчальних дисциплін, що вони викладають, розуміння змісту і вимог навчальних програм та місця даного уроку у системі вивчення науки, знання методики викладання тієї чи іншої галузі знань, володіння методами організації діяльності, що забезпечують засвоєння матеріалу учнями.

    На уроках учителі використовували як традиційні методи й форми роботи такі, як фронтальне опитування, бесіда, розповідь, робота з підручниками, таблицями, ілюстраціями, демонстрація, показ, практичні завдання – залежно від специфіки матеріалу, який засвоюється, так і інноваційні: «мозковий штурм», «асоціативний кущ», гранування, проблемна ситуація, робота у групах, взаємонавчання, ситуаційно-рольові ігри, дослідження, тренінги, квести тощо. Як правило, всі ці форми і методи роботи під час проведення уроків чергувалися, вміло поєднувалися, що забезпечило успішне виконання завдань уроку: розвиваючих, дидактичних та виховних.

         Вчителі відповідально поставилися до підготовки уроків, правильно визначали тип уроку та спланували його хід, структуру; добирали змістовний науковий, в тому числі додатковий матеріал з різних джерел, значну кількість наочних, звукових, відео- та кіно матеріалів; виготовляли до уроків достатню кількість роздаткового матеріалу, планували роботу з довідковою літературою, словниками – з метою активізації навчальної діяльності школярів, виховання в них цікавості до процесу пізнання, формування у дітей бажання вчитися, відповідального ставлення до навчальної праці.

    Варто також відзначити демократичний стиль спілкування і взаємин, атмосферу порозуміння між усіма учасниками навчально – виховного процесу – сприятливі умови для досягнення позитивних результатів у процесі навчання і виховання учнів.

       Сова Ольга Володимирівна провела відкритий  урок з алгебри у 9-А класі на тему «Елементи прикладної математики»(підсумковий з теми) на якому вміло, ефективно використано інноваційні технології: аналіз ситуацій, розвиток критичного мислення, синтез думок, розв’язування компетентнісних задач, індивідуальні та групові форми роботи. мультимедійний супровід, творчі та проблемні завдання. Даний урок відображає методичну проблему вчителя:
«Використання інноваційних технологій для формування комунікативних компетентностей учнів при викладанні математики».

Методична декада «Використання інноваційних методів навчання для формування  компетентностей школяра»

   Лиходід Лариса Миколаївна  провела урок у 8 класі на тему: «Основні класи неорганічних сполук. Склад, класифікація, застосування, знаходження в природі». Урок узагальнення вивченого матеріалу, закріплення знань, умінь і навичок супроводжувався презентацією лепбуків, які учні повинні були виготовити, працюючи самостійно в групах. При цьому лепбук – це не просто виріб. Це прикінцевий етап самостійної дослідницької роботи, яку учні виконали під час знайомства з класами речовин. Щоб заповнити теку, учням потрібно було виконати певні завдання, провести спостереження, презентувати матеріал.

  Створення лепбуку допомогло збагатити, закріпити і систематизувати знання про оксиди, кислоти, солі, основи, а матеріали теки в подальшому дозволять швидко освіжити в пам’яті цікавий матеріал. На даному уроці реалізовано методичну проблему, над якою працює вчитель:
«Розвиток творчих здібностей учнів на уроках хімії шляхом впровадження інноваційних технологій навчання і виховання».

   Вчителем Галів Лесею Володимирівною проведено відкритий урок  у 4- А  класі на тему: «Гімнастика. Метод колового заняття». Завданням уроку було:

  • розвивати швидкість і координацію рухів у самостійній роботі
  • виховувати організованість, дисциплінованість, сміливість

      Вчитель на високому рівні володіє інноваційними технологіями: технологія створення ситуації успіху, використання ІКТ на уроках фізичної культури, активно їх використовує та поширює серед колег по роботі. Застосовує нестандартні форми проведення уроку, активно впроваджує форми й методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів.

       На уроках фізичної культури Леся Володимирівна забезпечує інтенсивний розвиток в учнів основних рухових якостей з урахуванням сенситивних періодів розвитку дітей шкільного віку. Заняття характеризуються високою щільністю, реалізацією принципів індивідуалізації та дефиренціалізації навчання. Вміло проводить дозування фізичних навантажень. При цьому застосовуються  різні засоби-повідомлення теоретичних знань в інтервалі відпочинку, зміна діяльності тощо.

 Проблема, над якою працює вчитель: «Втома, перевтома та засоби відновлення працездатності школярів на уроках фізичної культури».

  Дерев’янко О.Ю. вчителем англійської мови був проведений квест між учнями 11 клаcу  «In the World English-Speaking countries», як підсумок вивчення теми. За допомогою квесту практикуються навички мови, співпраця у команді, вміння достойно вигравати і програвати. За допомогою квесту  учні вчаться відгадувати ребуси, загадки, логічно мислити, виробляють вміння користуватись маршрутним листом, виховується толерантне ставлення до співрозмовника. Впродовж уроку реалізовано проблему, над якою працює Ольга Юріївна: « Розвиток мовленнєвих здібностей на уроках англійської мови».

   На уроках Дерев’янко О.Ю. впроваджує інноваційні технології: мозковий штурм, схематична карта, обмін думками, діаграма Вена, інтерв’ю мікрофон, співпраця(робота в парах) «коло», «капуста».

   Вчителем інформатики Федорос О.І. був проведений урок у ІІ групі 5-А класу, тема якого була: «Середовище опису й виконання алгоритму». Навчальною метою даного заняття – сформувати поняття програми, комп’ютерної програми, комп'ютерне середовище виконання алгоритму, навчитись завантажувати проект у середовище Скретч та познайомитись з особливостями роботи в середовищі Скретч, розвивати логічне мислення на основі спостережень, порівнянь, усвідомлення отриманого матеріалу; продовжувати розвивати навички роботи з інформаційними технологіями, стимулювати інтерес до предмету,розвивати пізнавальну активність, акуратність,терпимість та інформаційну культуру учнів. Оксана Ігорівна в своїй роботі впроваджує  інноваційні технології: ігрові технології навчання, метод проектів, інтерактивне навчання, мультимедійні технології, мережеві технології .

  Проблема, над якою працює вчитель: Формування  компетентностей учнів на уроках інформатики».

  Цікаво, змістовно, креативно, проведено відкритий урок у 9-Б класі Король О.З. «Безсполучникове складне речення. Розділові знаки в ньому».

  Оксана Зіновіївна працює над методичною проблемою: «Використання ІКТ на уроках української мови і літератури». На відкритому уроці її було реалізовано. Вчителем було використано: роботу з програмою «Plikers», робота в групах, парах, відеоролик, мультимедійний супровід.

  Паньків О.І.провела урок в 10 класі з української літератури на тему: «Новела «Valse m’elancolique» (меланхолійний вальс). Образи нових жінок-інтелектуалок. Роль образу мелодії вальсу» На уроці вчителька з учнями розкривала образи нових жінок-інтелектуалок — творчо обдарованих особистостей Марти, Ганни та Софії, які  вибудовують свій маленький замкнений світ, відокремлений від решти, і знаходять душевну рівновагу в мистецтві, що є втіленням гармонії та краси. Героїні «Valse melancolique» за своїми характерами різні, але їх об’єднує спільне прагнення бути щасливими. У кожної з них свій ідеал жіночого щастя. Вчителька розвивала навички роботи з текстом; формувала вміння знаходити в тексті засоби характеротворення жінок; учні захоплювались такими моральними рисами жінок, як гордість, духовна краса, розум, вольовий характер, висловлювали своє бачення щастя і гармонії душі. В своїй роботі Олеся Ігорівна використовує інформаційно-компютерні, ігрові технології, технологія критичного мислення, технологія особистісно-орієнтованого навчання

  Даний урок відображає методичну проблему вчителя: «Виховання загальнолюдських цінностей на уроках української мови і літератури ».

    Шістка С.М. провела урок в 10 класі: «Українські землі у складі  Чехословаччини. Карпатська Україна» Повторення нового матеріалу розпочалося із сприйняття та первинного усвідомлення його учнями за допомогою аналітичної бесіди. Слід відзначити, що впродовж усього уроку Світлана Михайлівна застосовувала інноваційні методи і форми роботи: мозковий штурм, створення асоціативного куща, що сприяло не лише навчальних, а і творчих, і пізнавальних умінь учнів.

     Вся система уроку була чітко продуманим і спланованим процесом. Кожен вид роботи закінчувався висновками, що є важливим критерієм роботи з учнями цієї вікової категорії.

    Вдалий підбір завдань, психологічна взаємодія з дітьми, логічність, інтегрованість – все це допомагає не лише контролювати процес навчання, а й виховувати справжнього учня.

    Вчителями  математики; Вигодованок Л.І.,Дарвай С.В. проведені відкриті уроки у 7- Б класі: «Нерівність трикутника, співвідношення між сторонами і кутами трикутника», у 5-А Світланою Василівною «Множення десяткових дробів». Використовуючи інтерактивні технології на уроці математики, вчителі роблять заняття цікавим для учнів, у них з’являється інтерес до математики. Школярі краще усвідомлюють зв’язок математики з життям і розвитком особистості, інтелекту, здібностей, вони стають безпосередніми учасниками постійної та активної взаємодії всіх учнів та педагогів. Вчителями використано модель «Карусель», яка сприяє включенню всіх учнів класу в активну роботу для перевірки знань. Під час відповіді на запитання учні аргументують твердження, доводять власну думку. Вчителі  застосовують роботу в групах у процесі розв’язування задач,  особливу увагу надають  підсумку уроку, що є найважливішою частиною інтерактивного уроку. Участь дітей у самооцінюванні показує, що вони вміють виконувати перевірку, самоперевірку і взаємоперевірку, що теж впливає на розвиток особистості учня. Адже саме інтерактивне навчання значно покращує ефективність навчального процесу, розкриває здібності кожного учня, забезпечує максимальну їх активність. На уроках використано мультимедійний супровід, ігрові технології, робота з інтернет-сервером у освітньому просторі Learning Apps, Quick Brain – математична освітня гра на застосування усної лічби, пошуково-дослідницькі, робота зі сканером QR кодів, робота в парах, групах

  Впродовж уроків проведених вчителями математики реалізовано методичні проблеми вчителів: «Стимулювання особистісного розвитку учнів на уроках математики за допомогою інтерактивних методів навчання», «Формування предметних компетентностей учнів у процесі навчання математики».

   Вчитель англійської мови у початкових класах Сова М.М. провела урок «Лондон – столиця Великої Британії», на якому учні розвивали увагу, мислення, мовленнєві навички, фонематичний слух, правильну вимову; закріплювати вміння утворювати розповідні та питальні речення, продовжували роботу над формуванням вміння співпрацювати в колективі, в парах, в групах; виховувати інтерес до вивчення і спілкування англійською мовою. На уроці використано ігрові форми роботи, парні інтерв’ю, відео пісні, рольові ігри, метод незавершених реченнь, мультимедійну презентацію. Реалізовано методичну проблему: «Використання ігрових форм роботи на уроках».

    Василишин О.Т в 4 –Б класі провела відкритий урок: «Від автора до автора».  Методичною проблемою вчителя: «Естетичне виховання молодших школярів». Вчитель у своїй роботі використовує: диференціацію за здібностями та інтересами; роботу в парах, групах, застосовує елементи інсценізації казок; вдало використано відеоролик, мультимедійну презентацію. На уроці створено ситуацію успіху, учні виконують пісні, під музику виконують танцювальні рухи, прослуховують пісню у виконанні однокласника ( гра на баяні).

   Методичною проблемою вчителя образотворчого мистецтва Сови І.П.: «Формування естетичного світосприйняття засобами декоративно-ужиткового мистецтва. Дана проблема добре була висвітлена на відкритому уроці в 5 –А класі «Святковий одяг. Створення замальовок святкового одягу». На даному уроці було використано інтерактивні методи і технології: мікрофон, роботу в малих групах, діалогічну взаємодію, кейс-технологію, мультимедійний супровід.

  Методична декада показала, що для досягнення успіху в формуванні життєвих компетентностей велику роль відводиться іграм, елементам розвивального навчання, диференційованій індивідуальній роботі з окремими учнями.

 

Категорія: Методичні декади | Додав: мізунь
Переглядів: 839 | Завантажень: 0
Пошук
...
Дистанційне навчання
...
Ми у Фейсбук
...
Ми у YouTube
ВОМС
ВОМС Вигодської селищної ради
ВОМС
ВОМС Вигодської селищної ради
STOP булінг
STOP Булінг
...
ІФОЦППСР
osvita.ua
Освіта.юа
МОН України
Міністерство освіти і науки України
...
Електронні версії підручників
...
Старий Мізунь 
...
Українське ділове мовлення. Календар свят
Калькулятор
Вхід на сайт