Старомізунський ліцей ім.Василя Верховинця
Меню сайту
...
Директор ліцею Сова Ольга Володимирівна
Реєстрація в ЗЗСО
Електронна реєстрація в заклади загальної середньої освіти
Годинник
ВШО
Всеукраїнська школа онлайн
УЦОЯО
Український центр оцінювання якості освіти
ЗНО
ЗНО
"Гаряча" лінія
Національна дитяча «гаряча» лінія
ОІППО
ОІППО
БПД
Безоплатна правова допомога
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Головна » Файли » Психологічний супровід » Соціальний педагог

Щастя - творити добро
[ Викачати з сервера (58.0 Kb) ] 21.01.2016, 13:41

Щастя - творити добро.

7-8 класи

Мета: допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній люди­ні; вчити нести добро іншим через добрі справи; сприяти вихованню в дітей активної життєвої позиції, людяності, чесності, милосердя, доброти.

Обладнання: плакати «Наші очікування», «Мішечок щастя» вирізки із журналів, плакати з висловами: «Думай добре, роби добре — і буде добро» (Білецький-Носенко); «Раз добром нагріте серце вік не охолоне» (Т. Шевченко); «Лише на добро земля обізветься добром» (М. Сингаївський), стікери, паперові квітки добра, пам’ятки про добро, ноутбук, проектор.

Тривалість заняття: 1,5 години.

Учасники: учні 7-8 класів.

Кількість учасників: 32 учні.

ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ

Соціальний педагог: Милосердя й доброта — це ніби два крила, на яких тримається людство. І необов'язково це пови­нна бути матеріальна допомога, інколи достатньо теплого слова, моральної підтримки, душевної розмови. Складаючи казки, люди вірили в добро, перемогу справедливості, у щастя. Куди ж поділася ця віра? Чому залишилися самі поневіряння? Можливо, варто звернутися до казок — мудрого джерела на­родної думки? Повернутися до добра, щоб зробити добрими когось, себе, увесь світ?! Сьогодні все більше панує зла на землі, все більше подається негативної інформації, люди озлобля­ються один проти одного. Забувають про добро, про те приємне, що можна зробити один одному.

І. ПРИВІТАННЯ

►► Вправа «Усмішка по колу» (5 хвилин)

Мета: створити сприятливі умови для праці, підняти настрій, створити не­вимушену атмосферу.

Хід вправи. Кожному учаснику пропонують імітувати передачу усмішки колом, «беручи її в руки».

♦ У вас зараз гарний настрій? Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці.Тож даруймо її протягом усього заняття. А також із гарним, чудовим настроєм почнімо наш тренінг.

ІІ. ЗНАЙОМСТВО

►► Вправа «Гімн імені» (10 хвилин)

Мета: познайомити учасників між собою; розвивати навички самопрезентації; формувати позитивну самооцінку.

 

Хід вправи. На розданих аркушах паперу записати своє ім’я. А потім придумати добрі слова, що

починаються на першу літеру свого імені. Зачитати і прикріпити бейджик собі на одяг (наприклад: Світлана — смілива, славна, сильна, струнка).

ІІІ. СХВАЛЕННЯ ПРАВИЛ (5 хвилин)

Мета: навчити учасників розробляти та схвалювати правила роботи групи; формувати відповідальне ставлення до власної поведінки.

Хід вправи. Правила є важливими в житті людини і суспільства., які до­помагають регулювати взаємовідносини між людьми. Для продуктивної праці в групі, щоб кожен учасник почувався ком­фортно і міг діяти ефективно, потрібно схвалювати правила групи.

 

Об’єднання в групи за типом: земля, глина, пісок.

В утворених групах обговорити і розробити правила, які потім кожна група презентує. Із за­пропонованих правил обирають ті, які підходять для всіх.

Наприклад:

І. Бути позитивним.

ІІ. Говорити від свого імені.

ІІІ. Не критикувати.

ІV. Бути активним.

V. «Піднята рука», «стоп».

Під час презентації напрацювань груп, тре­нер записує на плакат під назвою «Наші правила» ті пропозиції, які схвалює вся група.

ІV. ОЧІКУВАННЯ

►► Вправа «Квіткове поле» (10 хвилин)

Сьогодні наше заняття ми присвятимо добру і щастю. Навчимося розрізняти ці поняття й зна­ходити спільне. Отже, тема заняття: «Щастя — творити добро».

Мета: навчити учасників визначати власні очікуван­ня і мету заняття.

Хід вправи. На розданих квіточках учасники пишуть свої очікування від заняття.

 

Потім прикріпити їх на плакат «Наші очікування», щоб утворилося квіткове поле, при цьому кожен проговорює свої очікування.

Соціальний педагог: Про що говорить наше квіткове поле?

ПРАКТИЧНА РОБОТА

Вправа «Мозковий штурм» (5 хвилин)

Соціальний педагог: Назвіть, будь ласка, риси характеру доброї людини.

Учні називають риси доброї людини, тренер записує їх на дошці, робить висновок що у переліку написані тільки позитивні риси характеру.

►► Гра «Друкарська машинка» (10 хвилин)

 

Мета: формування навичок групової роботи.

Учасники об’єднуються у п’ять груп, кожна отримує вирізки з журналів із словами про добрі вчинки, толерантність, взаємодопомогу. Завдання учням: написати  лист своїм нащадкам, використовуючи вирізки із журналів.

По закінченню кожна група презентує свою роботу.

►► Вправа «Кроки допомоги» (5 хвилин)

Соціальний педагог: За вікном панує весна, яка несе нам тепло, надію. У мене також є подарунок для вас -  незвичайний кошик з мудрими порадами.

Учасники отримують пам’ятки про добро, ознайомлюються з ними, значення яких обговорюється в колі.

ПАМ'ЯТАЙ ДОБРО!

- Можна забути того, з ким разом сміявся, але ніколи не забувай того, з ким разом плакав.

- Будь вищим від усяких пліток, заздрощів, дрібних інтриг.

- Найкращі ліки від образи — прощення. Навчися прощати всім, а собі ніколи.

- Не втрачай самоповаги, умій володіти собою.

- Перш ніж щось сказати погане, згадай, що найкраще слово те, яке не сказане.

- Найкоротша відстань між людьми — усмішка. Частіше усміхайся.

- Якщо тобі погано, то це не причина, щоб завдати страждань іншому.

►► Вправа «Мішечок щастя» (10 хвилин)

Мета: формувати в учасників усвідомлення жит­тєвих цінностей як основи бачення власної життєвої перспективи.

 

Хід вправи. Написати на стікерах, що необхідно кож­ному, щоб бути щасливими.

Обговорення  по колу.

Прикріплення стікерів на плакат «Мішечок щастя».

VІ. РЕЛАКСАЦІЯ

►► Вправа «Квітка доброти» (10 хвилин)

Мета: дати можливість учасникам відпочити, роз­слабитися, відчути себе добрими, щасливими; розви­вати уяву.

Хід вправи. А зараз заплющте очі й уявіть, що у вас у руках знаходиться чарівна квітка — Квіт­ка Доброти. Ваші руки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і розглядаєте Квітку Доброти. Уявіть собі, якого вона кольору. Якого розміру? Можливо, вона має запах. А можливо, ви чуєте приємну музику, яка лине від квітки... І вам хо­четься її послухати. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти й помістіть у своє серце. Ви відчуваєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість... Я хочу, щоб сьогодні й надалі ви відчували допомогу від квітки добро­ти. І коли у вас неприємності або погано на душі, можна допомогти собі тим, що ми робимо зараз: уявити в руках Квітку Доброти і подумки поміс­тити її у своє серце.

Соціальний педагог:  Які ваші враження від цієї вправи?

►► Перегляд відеоролика «Позитив в моєму житті» (5 хвилин)

VІІ. ПІДСУМОК

►► Вправа «Віночок» (5 хвилин)

Мета: навчити учасників робити висновки.

Хід вправи. На одержаних листочках записати свої враження від заняття. Проговорити. Прикрі­пити листочки біля  над квіточок сподівань, щоб утворився віночок успіху.

►► Вправа «Побажай добра собі і всім» (10 хвилин)

Запам’ятайте такі слова: «Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе; і щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на пла­неті Земля і носите ім’я Людина. А людина почи­нається з добра. І творити добро — значить бути щасливим». Отже, я бажаю собі й вам усім щастя. А зараз продовжуйте по колу бажати собі та один одному добра.

Фраза по колу «Я бажаю собі і всім вам...

Категорія: Соціальний педагог | Додав: мізунь
Переглядів: 1464 | Завантажень: 13
Пошук
...
Дистанційне навчання
...
Ми у Фейсбук
...
Ми у YouTube
ВОМС
ВОМС Вигодської селищної ради
ВОМС
ВОМС Вигодської селищної ради
STOP булінг
STOP Булінг
...
ІФОЦППСР
osvita.ua
Освіта.юа
МОН України
Міністерство освіти і науки України
...
Електронні версії підручників
...
Старий Мізунь 
...
Українське ділове мовлення. Календар свят
Калькулятор
Вхід на сайт