Старомізунський ліцей ім.Василя Верховинця
Меню сайту
...
Директор ліцею Сова Ольга Володимирівна
Реєстрація в ЗЗСО
Електронна реєстрація в заклади загальної середньої освіти
Годинник
ВШО
Всеукраїнська школа онлайн
УЦОЯО
Український центр оцінювання якості освіти
ЗНО
ЗНО
"Гаряча" лінія
Національна дитяча «гаряча» лінія
ОІППО
ОІППО
БПД
Безоплатна правова допомога
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Головна » Файли » Батькам, вчителям, учням » Учням

7 інструментів ефективного навчання
23.09.2020, 13:33

7 інструментів ефективного навчання

1. Самоопитування

Це найпростіший інструмент для того, щоб дістати інформацію з голови — просто привчіть ставити собі під час опанування нового або після кожного прочитаного тексту / переглянутого відео питання на кшталт:

  • Яка головна думка цього матеріалу?
  • Які поняття або концепції для мене нові? 
  • Як ці нові знання стосуються того, що я вже знаю? 

Самоопитування допомагає дістати знання з пам’яті, активувати їх, зміцнити і поєднати з тим, що ви вже знаєте. Автори радять щотижня виділяти час на самоопитування за матеріалом, вивченим як цього тижня, так і раніше. Такий метод видається менш продуктивним, ніж постійне перечитування, але він гарантує, що вивчене надовше закарбується у вашій пам’яті.


2. Інтервальне навчання

Будь-яку інформацію треба періодично діставати з пам’яті, щоб вона дійсно запам’яталася. Практика дає результат, коли повторюється з певним інтервалом. Для цього перенесіть стратегію самоопитування у довготривалу площину — ставте собі питання не тільки одразу після прочитання, а й через два тижні, і через місяць.

Наприклад, якщо ви користуєтесь картками для вивчення нових слів, не відкладайте ті, які нібито вивчили за кілька повторень. Докладайте їх до інших і далі, поки не опануєте досконало, а потім повертайтеся до них раз на місяць. Або якщо минулого місяця ви вивчили фотошоп, а цього — опановуєте ілюстратор, не забувайте раз на тиждень приділяти годину роботі у фотошопі.

Витягаючи знання з довгочасної пам’яті, ви, хай як незатишно почуваєтеся, зміцнюєте їх і водночас покращуєте пам’ять. 


3. Чергування різних типів завдань 

Навчальна інформація часто подається блоками: схема розв’язання певної проблеми і багато прикладів до неї, потім перехід до наступного розділу. Але така блокова система менш ефективна, ніж чергування різних типів задач. 

Щоб запам’ятати інформацію ефективно й надовго, влаштовуйте собі перевірки за різними типами задач і діставайте з пам’яті метод вирішення кожної з них. Наприклад, розбираючись з математичними формулами, не вчіть один тип за раз. По черзі розв’язуйте задачі, що вимагають різних рішень. Так ви краще навчитеся розрізняти характерні ознаки різних проблем та швидше знаходити метод їх розв’язання. 


4. Пошук аналогій із власними знаннями

Цей інструмент допоможе побудувати асоціативні зв’язки та пов’язати нову інформацію із вже наявною наявними знаннями, адже так набагато легше діставати її з пам’яті. Для цього можна своїми словами пояснювати матеріал іншим або спробувати зрозуміти, як він стосується вашого життя поза навчанням. 

Крім того, дієвим різновидом опрацювання є пошук метафори або візуального супроводу до нового матеріалу — наприклад, вивчаючи будову атома, фізик може скористатися аналогією із Сонячною системою, де Сонце — це ядро, а електрони, що навколо нього обертаються, — планети. 

Що більше ви розумієте, як нові знання співвідносяться з тим, що вже знаєте, то краще опануєте новий матеріал і більше зв’язків утворите, щоб пригадати його пізніше. 


5. Генерування 

Ймовірно, ви хоч раз у житті здогадувалися, чим закінчиться фільм, який ви дивитесь, або книга, яку ви читаєте. А тепер перенесіть цю суперздібність на навчання – спробуйте згенерувати вирішення завдання або визначення термінології до того, як почнете знайомство з новим матеріалом.

Наприклад, робіть вправи на вписування до тексту пропущених слів, коли вивчаєте іноземну мову. Це дозволяє вивчити нові слова краще, ніж коли ви читаєте текст без пропусків. Або спробуйте наперед пояснити собі основні поняття, які очікуєте побачити у новому матеріалі, а потім перевірте, чи не помилилися. 

Занурюючись у невідоме й розгадуючи загадки, ви маєте значно більше шансів вивчити і запам’ятати рішення, ніж якби хтось спершу пояснив вам, що й до чого. 


6. Рефлексії

Якщо коротко — необхідно навчитись об’єктивно аналізувати свої знання та знаходити у них прогалини. Після кожного заняття, а також раз на місяць рефлексуйте про вивчене за допомогою таких питань: 

  • Що вийшло добре? 
  • Що можна було зробити краще? 
  • Що треба вивчити, щоб краще оволодіти матеріалом? 
  • Які стратегії можна задіяти наступного разу для кращих результатів? 

Якщо ви навчитесь об’єктивно оцінювати те, що знаєте і не знаєте, ви зможете уникнути ілюзії знання, про яку йшла мова на початку статті.


7. Мнемотехніки

Мнемотехніки — це ніби ментальні архіви із файлами, які допомагають діставати вивчене з пам’яті. Мнемотехніки можуть асоціююватися із «надлюдьми», які вміють запам’ятовувати тисячу знаків «числа пі», але насправді вони не такі складні і використовувати їх можна й у повсякденному навчанні.  

Наприклад, придумайте речення та вислови, які допоможуть вам запам’ятати факти.  Наприклад, школярі у США запам’ятовують розшташування американських Великих озер (Онтаріо, Ері, Гурон, Мічиган, Верхнє) за допомогою речення: Отаку Емблему Граки Мають Вішати. Цікаво, що мнемоніка насправді не дає інструментів для того, щоб вивчити матеріал, але створює структури, за допомогою яких легше діставати вивчене з пам’яті.

Джерело https://happymonday.ua/7-instrumentiv-dlja-efektyvnogo-navchannja

Категорія: Учням | Додав: мізунь
Переглядів: 263 | Завантажень: 0
Пошук
...
Дистанційне навчання
...
Ми у Фейсбук
...
Ми у YouTube
ВОМС
ВОМС Вигодської селищної ради
ВОМС
ВОМС Вигодської селищної ради
STOP булінг
STOP Булінг
...
ІФОЦППСР
osvita.ua
Освіта.юа
МОН України
Міністерство освіти і науки України
...
Електронні версії підручників
...
Старий Мізунь 
...
Українське ділове мовлення. Календар свят
Калькулятор
Вхід на сайт