На виконання річного плану школи на 2016-2017 навчальний рік та з метою розвитку ініціативи, учнівської творчості, виховання потреби щодо використання науково-популярної літератури та інших джерел інформації для поповнення та поглиблення знань і підвищення інтересу учнів до фізики, у школі в період з 17.10 по 21.10.2016 року проходив Тиждень фізики та астрономії за затвердженим планом.
Планом проведення Тижня передбачалося:
- Відкриття тижня, знайомство з планом проведення Тижня;
- Екскурсія в кабінет фізики для учнів 6-их класів;
- Конкурс висловлювань про фізику і астрономію
- Конкурс «Вгадай прислів’я»
- Конкурс «Хто він? Відгадай вченого фізика».
- Конкурс «Допиши прислів’я»
- Конкурс фізичної казки;
- Робота над міні-проектами з фізики і астрономії
- Урок-гра у 8 класі «Місто Калорія чи Джоуль-град?»
- Лабораторія цікавих дослідів.
- Підсумки тижня фізики і астрономії .
Як свідчить аналіз проведеної роботи, всі заходи, заплановані в рамках тижня, відбулися. Вони продемонстрували значну зацікавленість учнів вивченням фізики.
Урок у 8 класі «Місто Калорія чи Джоуль-град?» проходив у вигляді гри. На уроці спостерігається оптимальне застосування форм, методів, прийомів і засобів навчальної роботи учнів і вчителя, чергування видів роботи, міжпредметні зв’язки (хімія, біологія, географія). Використано сучасне інформаційне забезпечення супроводу уроку. Поєднано дослідницьку, експериментальну і пошукову роботу, що ефективно впливає на формування в учнів навичок самостійного здобування знань, умінь описувати і систематизувати результати спостережень, робити узагальнення та висновки. Урок насичений цікавими фактами, що сприяють зацікавленістю учнями даним матеріалом. Вчитель доступно, науково в поєднанні з практикою, раціонально використовує час на уроці, що сприяє ефективності навчання та прищеплює інтерес до предмета. Даний урок носить науково-пізнавальний характер.
Відбулося також знайомство шестикласників з предметом фізика. Для них пройшов позакласний захід «Фізика для молодших школярів». Учні 8класу Семенишин С., Грушаник В., Курус Р., Грушаник Д. підготували цікаві досліди, повідомлення, питання, провели екскурсію в кабінет фізики для учнів 6-их класів з метою ознайомлення їх в загальних рисах з тим, що вивчає фізика та деякими фізичними поняттями із використанням великої кількості навчальних приладів. Цікавим стали конкурси:. Конкурс «Вгадай прислів’я» Конкурс «Хто він? Відгадай вченого фізика», Конкурс «Допиши прислів’я», Конкурс фізичної казки. В Конкурсі «Вгадай прислів’я» перемогу здобули учні 9го і 7- А класу. В Конкурсі фізичної казки перемогли Наум Соломія, Грушаник Діана, Сова Мар’яна. Учнями 7-11 класів підібрано вислови вчених про фізику..
Мета роботи над міні-проектами з фізики і астрономії – повторити, систематизувати і узагальнити знання одержані учнями і вміння їх застосовувати на практиці, а також розвивають логічне та образне мислення, пам’ять, увагу, творчу і розумову активність, виховують почуття відповідальності, колективізму. Старшокласники підготували цікаві міні- проекти про видатних астрономів Коперника, Котермака, будову Сонячної системи, рух Землі в космічному просторі. Виконані учнями проекти носили творчий характер, виконані згідно вимог, доступні. Слід відмітити роботу Тимочко Христини, Возняк Марії, Лучки Христини.
Для проведення даних заходів передувала певна робота: розроблялись програми, плани проведення, конкретні доручення учням, які були залучені в проведенні уроків, конкурсів.
Як свідчать результати роботи, всі заходи, заплановані в рамках тижня, були проведені на належному рівні. Вони свідчать про добру роботу вчителя зі своїми учнями. Заходи проведені в рамках тижня спрямовані на творчий розвиток особистості, на підвищення інтересу учнів до фізики, пізнавальні можливості учнів, достовірність, науковість та емоційну насиченість фактичного матеріалу, зв’язок з життям, опорою на життєвий досвід учнів, виховання в учнів потреби щодо використання науково-популярної літератури та інших джерел інформації для поглиблення знань учнів фізики. |