Година спілкування для молодших школярів "Шануй працю людей"
1-4 класи
Мета: розширити знання учнів про професії, розвивати професійні інтереси,
учнів, виховувати працелюбність,пошану до людей праці, формувати
щоденну потребу до роботи як фізичної, так і розумової.
Обладнання: плакати з малюнками і написами народних прислів'їв, різні професійні прилади, моделі зернят, гребінець, м’яч, хліб, шприц, модель машини, каструля.
1. Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
2. Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
3. У невмілого руки не болять.
4. Ремесло не коромисло, плечей не відтягне.
5. Не почавши, не кінчиш.
6. Зробив діло – гуляй сміло.
Хід заходу:
- Праця, труд, робота – це синоніми, всі вони означають одне й те ж –
працювати. Народна мудрість каже: “Без труда нема плода “.
А наш український народ дуже працелюбний, любить свою землю,
вміє працювати на ній, кожен клаптик землі викохає, випестить, обсадить
квітами, садами засадить…
1.Відгадування загадок про професії.
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
Інструмент бере у руки -
Линуть чисті,ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...(Музикант)
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий (Художник)
Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і пиріжки
Пряники й медівники.(Пекар)
Він для кожної людини
Ліки має й вітаміни,
Прочита рецепт уважно,
Що і як робить підкаже.(Аптекар)
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)
У нас цю професію знають усі:
Сидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)
У театрі грає ролі:
Нині - вчителя у школі,
Завтра буде інша роль -
То бідняк він, то король.(Актор)
Хто як квочка із курчатами,
В дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
Няньчить,пестить,розважає?(Вихователька)
Як приходимо у клас,
Там чекає він на нас.
Вчить писати і читати,
І невтомно працювати.(Вчитель).
Надів біленьку шапку,
Готує він нам бабку.(Кухар)
2. Перегляд мультфільму від тітоньки Сови « Гроші за роботу»
А зараз ми подивимось з вами цікавий мультик про те, як за просту роботу можна ще й гроші заробити.
3.Бесіда про працю
— Чому праця є необхідною складовою людського життя? (Відповіді учнів).
— Чому лінь засуджується у людському суспільстві? (Відповіді учнів).
— А якби ви жили самі, без людей, чи тоді треба було б працювати? (Відповіді учнів).
— Пригадайте вірш про працю, якусь роботу.
3.Перегляд мультфільму про працю.
« Замазурена праця»
4.Гра « Вгадай хто?»
Умови гри: учні із зав’язаними очима повинні вгадати для якої професії потрібно той інструмент, який висить на мотузці.
( гребінець – перукар; м’яч – футболіст; хліб – пекар; каструля – повар, модель машини – шофер, шприц – лікар і т. д.)
5. «Нива бажань».
- Тепер для вас є ще одне цікаве завдання, а саме: кожен з вас має написати на зернині, яка є у вас, своє бажання щодо майбутньої професії, по черзі прикріпити до “ Ниви бажань” та озвучити його перед групою.
( Нива бажань - плакат, де намальоване сонце, трава, небо, грунт, квіти.)
- Ви вкинули у благодатний грунт зернинку своїх бажань. Будемо сподіватися, що згодом проросте ваша мрія та дасть довгоочікувані плоди.
6.Підсумок виховного заходу.
Усього в житті людині треба вчитися: і фізично працювати, і вивчати різні науки, і вчитися керувати розумними машинами. Тому з дитинства не цурайтеся різної праці, бо того, що вмієш, і того, що знаєш, за плечима не носити. Знання, вміння і навички — не найлегша ноша, її легко носити, але її треба мати, щоб добре житті у цьому світі. Завжди пам'ятайте, що навіть маленька праця краща за велике безділля, а роботящі руки — гори вернуть
|