Завдання виховної роботи школи на 2015-2016 навчальний рік
Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо.
У новому 2015-2016 навчальному році стає ще більш актуальним організація збирання та поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході російсько-української війни, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України.
Героїчні, водночас драматичні й навіть трагічні події останнього часу спонукають до оновлення експозицій шкільних музеїв, створення кімнат бойової слави, зокрема щодо інформації про учасників АТО та волонтерів з даної території. В 2015-16 році необхідно взяти шефство над родинами учасників ATO, які цього потребують, допомагати морально та фінансово дітям, батьки яких знаходяться в зоні АТО.
З огляду на це Міністерство освіти і науки України рекомендує:
По-перше, виокремити як один з найголовніших напрямів виховної роботи, національно-патріотичне виховання – справу, що за своїм значенням є стратегічним завданням. Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів - Герба, Прапора, Гімну.
По-друге, необхідно виховувати в учнівської молоді національну самосвідомість, налаштованість на осмислення моральних та культурних цінностей, історії, систему вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, усвідомленням відповідальності.
По-третє, системно здійснювати виховання в учнів громадянської позиції; вивчення та популяризацію історії українського козацтва, збереження і пропаганду історико-культурної спадщини українського народу; поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни.
По-четверте, важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості є виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою та послуговування нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України.
По-п’яте, формувати моральні якості особистості, культуру поведінки, виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати мотивацію до праці.
Водночас необхідно активізувати співпрацю педагогічного колективу з органами учнівського та батьківського самоврядування щодо формування у дітей та молоді духовності, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві.
У контексті зазначеного вище, були розроблені методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. Тому, всім педагогічним працівникам слід використовувати їх при плануванні виховної роботи з учнівською молоддю та у повсякденній діяльності на своїх уроках.
Підготувала: заступник директора з виховної роботи Шарабуряк М.Я. |